In unele organizatii exista echipe care “consuma” din cozi de “tichete”, creata in diferite sisteme (e.g. Helpdesk). Acele echipe sunt de obicei “recompensate” pe baza preformantei vizibile in coada de tickete (e.g. timp de rezolvare, rata de redeschidere, timp de asteptare in coada).
In acelasi timp am vazut oameni care folosesc si portita “email” daca o astfel de echipa are una. Ce uitam de multe ori, este ca “portita email” nu este “recompensata”, si asta inseamna ca este “best effort”, adica nimeni nu garanteaza nimic, este la “bunavointa”. In plus, daca nimeni nu munceste pentru a traduce mail-urile in “tickete”, aceasta este si munca INVIZIBILA, care tine echipa ocupata, dar nerecompensata (vezi paragraful de mai sus ..).
Hai sa folosim canalele agreate pentru a putea vizualiza TOATA munca din SISTEM! Cu munca vizibila, se pot apoi sustine diferite cereri, decizii, optimizati, s.a.m.d. #flow #transparency #organisationalagility