Munca invizibila & recompensele

In unele organizatii exista echipe care “consuma” din cozi de “tichete”, creata in diferite sisteme (e.g. Helpdesk). Acele echipe sunt de obicei “recompensate” pe baza preformantei vizibile in coada de tickete (e.g. timp de rezolvare, rata de redeschidere, timp de asteptare in coada).

In acelasi timp am vazut oameni care folosesc si portita “email” daca o astfel de echipa are una. Ce uitam de multe ori, este ca “portita email” nu este “recompensata”, si asta inseamna ca este “best effort”, adica nimeni nu garanteaza nimic, este la “bunavointa”. In plus, daca nimeni nu munceste pentru a traduce mail-urile in “tickete”, aceasta este si munca INVIZIBILA, care tine echipa ocupata, dar nerecompensata (vezi paragraful de mai sus ..).

Hai sa folosim canalele agreate pentru a putea vizualiza TOATA munca din SISTEM! Cu munca vizibila, se pot apoi sustine diferite cereri, decizii, optimizati, s.a.m.d. #flow #transparency #organisationalagility

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s